Koronavirová epidemie, která zasáhla svět na začátku roku 2020, měla nezpochybnitelný dopad na celou společnost. Jedním z odvětví, které však získalo překvapivý posun vzhledem k situaci, byl herní průmysl. Lidé z celého světa byli nuceni zůstat doma a hledat způsoby, jak si zkrátit čas a zabavit se. Čínská populace nebyla výjimkou a řada z nich se obrátila k oblíbeným herním titulům, jako je PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) nebo League of Legends (LoL).
V době, kdy byli Číňané nuceni zůstat uzavřeni ve svých domovech kvůli karanténě a opatřením proti šíření koronaviru, se herní průmysl stal jejich útočištěm a možností komunikovat a interagovat s ostatními lidmi prostřednictvím online her. Multiplayerové hry jako PUBG a LoL, které umožňují hráčům soutěžit, spolupracovat nebo jednoduše si povídat s ostatními, se staly velice populární.
Hráči si mohli vytvořit virtuální skupiny a týmy a strávit společně hodiny hraním a komunikací. Herní komunita se stala prostředkem sociální interakce a zábavy pro mnoho lidí, kteří byli omezeni ve svých pohybech a kontaktu se světem venku.
Pro herní průmysl to byla příležitost, jak ukázat svou sílu a schopnost přizpůsobit se novým podmínkám. Řada herních firem a vývojářů přišla s novými akcemi, soutěžemi nebo online událostmi, aby udrželi pozornost hráčů a nabídli jim zábavu v době, kdy ji mohli potřebovat nejvíce.
Koronavirová epidemie možná přinesla mnoho zkoušek a obtíží, ale pro herní průmysl se stala také příležitostí se ukázat v novém světle a nabídnout lidem únik a zábavu v těžkých časech. Ačkoli se situace postupně mění a lidé se postupně začínají vracet k běžnému životu, zůstane památka na tuto dobu i na to, jaké role hrála herní komunita ve společnosti během této neobvyklé a nelehké situace.